Lindh on työskennellyt yhtiössä aiemmin teknologiasta vastaavana johtajana. Hän ottaa nyt vetovastuun Sami Lahtisen jättäessä yhtiön.
Data Refineryn liiketoimintajohtaja Anders Lindh (39) on aiemmin
työskennellyt muun muuassa johtajana Fonectalla ja perustamassaan
Cheerlead Marketingissa, jonka Data Refineryn emoyhtiö Aller osti vuonna
2017.
”Data Refineryn tiimi, liiketoiminta ja teknologinen puoli ovat minulle
tuttuja, joten ryhdyn innolla viemään toimintaamme eteenpäin”, sanoo
Anders Lindh.
Data Refinery tuottaa yritysasiakkaille dataan perustuvaa
asiakasymmärrystä kohderyhmien, liiden ja niihin liittyvien
analyyttisten palveluiden muodossa.
”Tuotamme asiakkaille täsmäratkaisuja esimerkiksi
uusiasiakashankintaan ja autamme yrityksiä ymmärtämään paremmin
nykyasiakkaitaan. Meillä on laajaa dataosaamista ja automaatioon
yhdistettynä pystymme auttamaan asiakkaitamme jatkuvan
asiakasymmärryksen tuottamisella”, kertoo Anders Lindh.
”Yhdelle asiakkaalle saatamme ylläpitää yli kymmentä päivittäistä
prosessia, joilla turvataan kohderyhmien tuottaminen, laadullistaminen
sekä raportoinnin sujuvuus. Tällä on parhaimmillaan keskeinen
liiketoiminnallinen vaikutus esimerkiksi uusasiakashankintaan”, Lindh
sanoo.
Data Refinery käyttää Allerin asiakasrekisteriä sekä online-palveluiden
dataa ja pystyy niiden avulla tuomaan lisää älykkyyttä yritysasiakkaiden
omaan dataan. Esimerkiksi yritysten omasta asiakasrekisteristä voidaan
laadullistaa uusia kohderyhmiä käyttöön sekä perinteisissä että
sähköisissä kanavissa.
”Strategiamme on auttaa yrityksiä tekemään tuloksellista liiketoimintaa
dataa hyödyntäen. Kaiken keskiössä on asiakkaan liiketoiminnan
ymmärtäminen, ja haluammekin olla siinä entistä parempia, jotta voimme
tuottaa yrityksille parhaan mahdollisen hyödyn”, Lindh kommentoi.
Elokuussa kaksi vuotta täyttävä Data Refinery on Allerin tytäryhtiö ja
osa Allerin markkinointipalveluita. Sen asiakkaita ovat muun muassa
Vattenfall, Suomen Punainen Risti ja Holiday Club.